logo
امروز : جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۷
[ شناسه خبر : ۴۱۳۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره تولیدات گیاهی سلطانیه مطرح کرد:

کشت 1500 هکتاری سیب‌زمینی در سلطانیه

کشت-1500-هکتاری-سیب‌زمینی-در-سلطانیه
رئیس اداره تولیدات گیاهی سلطانیه گفت: در حال حاضر شهرستان سلطانیه دارای یک هزار و ۵۰۰ هکتار مزرعه سیب‌زمینی بذری و خوراکی است‌.

ابراهیم خلجی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه مزارع سیب‌زمینی شهرستان سلطانیه مجهز به سیستم نوین آبیاری (بارانی، تیپ، سنتر و پیوت) است، گفت: در سال جاری بیش از ۷۵ هزار تن برداشت سیب‌زمینی از مزارع شهرستان پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: سیب‌زمینی تولیدی از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و بیش‌ترین ارقامی که در شهرستان سلطانیه کشت می‌شوند شامل آگریا، سیفرا، جیلی، پانامرا، کولمبا، ساگیتا و رانومی است.

رئیس اداره تولیدات گیاهی سلطانیه ابراز کرد: در شهرستان سلطانیه سیب‌زمینی بذری و خوراکی تولید و به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان سیب‌زمینی بذری در این شهرستان غالباً دارای مجوز رسمی از موسسه تحقیقات نهال و بذر کشور هستند، افزود: بیش از ۱۰ کشاورز نمونه و برتر کشوری و استانی در این زمینه فعالیت می‌کنند و با توجه به اینکه داری اراضی یکپارچه و مجهز به ادوات نوین کشاورزی و سیستم‌های آبیاری هستند، از تنوع کشت بالایی برخوردارند.

خلجی خاطرنشان کرد: بیش‌ترین سطح زیر کشت متعلق به مناطق سلطانیه، قلعه، ساریجالو، خیرآباد، المکی و حسین‌آباد است. برداشت سیب‌زمینی از ۲۰ مهر ماه سال جاری آغاز و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد.

رئیس اداره تولیدات گیاهی سلطانیه گفت: در حال حاضر شهرستان سلطانیه دارای یک هزار و ۵۰۰ هکتار مزرعه سیب‌زمینی بذری و خوراکی است‌.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۵:۰۱
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۶
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۱
  • غروب آفتاب : ۱۷:۳۶
  • اذان مغرب : ۱۷:۵۵
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۱۹